Stigmata

Restauriran, zaštićen i uokviren crtež Ivana Meštrovića u Chicagu

8. siječnja 2021. u 11:47

Potrebno za čitanje: < 1 min

Dijaspora.hr

Vijesti

FOTO: Hrvatski etnički institut

U Hrvatskom etničkom institutu u Chicagu desetljećima se čuva “Stigmata”, originalni uradak Ivana Meštrovića koji je nastao 1942. godine.

Dosad neobjavljeni detalji iz života Ivana Meštrovića! Njegovi Indijanci postali su simbol Chicaga, a plaćeni su 150 tisuća dolara

Primjereno značenju umjetnika, kojega je Auguste Rodin još 1914. nazvao “najveći fenomen među kiparima svijeta”, Metropolitan je prekinuo tradiciju i prvi puta organizirao retrospektivnu izložbu djela jednog umjetnika za njegova života. Za Meštrovića to nije bio prvi slučaj ove vrste, jer je isto takvu iznimku učinio i Victoria and Albert Museum u Londonu izlaganjem njegovih […]

Crtež je dužine 3,5 metra i širine 1,5 metar. Posljednjih mjeseci je restauriran, zaštićen i uokviren te je nedavno vraćen u zgradu Hrvatskog etničkog instituta.

Ovaj rad pripada duhovnoj, kulturnoj i nacionalnoj baštini naše zajednice. Zadaća Instituta je sačuvati od zaborava naraštaje prije nas, a budućim otvoriti prozore u prošlost na čijim ramenima svi stojimo.

Digitalni materijali Hrvatskog etničkog instituta već sada su od koristi onima koji se bave poviješću.

FOTO: Hrvatski etnički institut

Ovo vrijedno djelo četvrti je Meštrovićev uradak u posjedu Hrvatskih franjevaca u Chicagu, uz skulpture blaženog Alojzija Stepinca, fra Dominika Mandića i raspelo.

EN

Ivan Meštrović’s original drawing “Stigmata” has been kept at the Croatian Ethnic Institute in Chicago for decades. This drawing was created by Meštrović in 1942.

The work is almost 3.5 meters in length and 1.5 meters wide. In recent months, it has been restored, protected and framed, and was recently returned to the building of the Croatian Entity Institute.

This work belongs to the spiritual, cultural, and national heritage of our community. The task of the Institute is to preserve from oblivion the generation before us and to open the windows to the past in the future, on whose shoulders we all stand.

This valuable work is the fourth of Meštrović’s works in the possession of Croatian Franciscans in Chicago.