Julije Knifer – francuske epigrafike

U mladosti je upoznao Pariz pješačeći, a kada je fizički već bio slab, sjeo bi u taksi i obilazio grad

12. srpnja 2021. u 11:01

Potrebno za čitanje: 3 min

Dijaspora.hr

Vijesti

FOTO: Francuski institut u Zagrebu

Izložba ”Julije Knifer – francuske epigrafike” (Banalni dnevnik – fotografije Žarka Vijatovića – murali) održava se od 6. srpnja do 29. kolovoza 2021. u Francuskom institutu u Zagrebu. Izložba istražuje i duboke veze koje je ovaj umjetnik održavao s Francuskom.

Preminuo Filip Vučak, hrvatski veleposlanik u Francuskoj

Filip Vučak, veleposlanik Republike Hrvatske u Francuskoj, preminuo je prije dva dana nakon teške bolesti u 70. godini života, objavilo je Ministarstvo vanjskih i europskih poslova: “Pamtit ćemo ga kao vrsnoga diplomata koji je dao veliki doprinos razvoju hrvatske diplomacije od samog njezina početka, prvo kao načelnik službe za Zapadnu i Srednju Europu, za vrijeme […]

Knifer dolazi 1957. godine u Pariz, grad kojemu će se uvijek iznova vraćati. Šezdesetih godina posjećuje muzeje i galerije, otkriva raznolikost francuske scene, poslijeratnu intelektualnu živost umjetničkog miljea, te svjedoči prvom pojavljivanju američke apstraktne umjetnosti. U Zagrebu, s prijateljima iz grupe Gorgona redovito posjećuje knjižnicu Francuskog instituta, zahvaljujući knjigama i časopisima prati promjene u umjetničkim trendovima, piše Francuski institut u Zagrebu.

Francuski institut u Zagrebu

Kniferov život i karijeru obilježili su brojni susreti s francuskim umjetnicima, a ponajviše dugotrajno i iskreno prijateljstvo s Françoisom Morelletom, zasnovano na njihovoj umjetničkoj praksi i teoretskim afinitetima. Kada su se upoznali 1960. godine na izložbi Nove tendencije u Zagrebu, bili su duboko prožeti premisom avangarde da umjetnost može promijeniti društvo. Do kraja života ostali su bliski prijatelji.

Krajem 1980-ih Knifer izvodi zidni meandar za knjižnicu Sveučilišta u Dijonu, a nakon toga pozvan je 1991. u umjetničku rezidenciju u Vilu Saint-Clair u Sèteu. Od 1992. do 1994. boravi u Vili Arson u Nici, da bi se konačno 1994. preselio u atelijer u 12. pariškom arondismanu, gdje je živio i radio posljednjih deset godina svog života.

Iako je umjetnik tijekom svog života ostvario minimalno i radikalno djelo zasnovano na samo jednom motivu, meandru, uvijek je cijenio stvaranje monumentalnih zidnih djela na arhitektonskim elementima u javnom prostoru. Murali koje je izveo u Francuskoj, uključujući dugi meandar u knjižnici u Dijonu i vijugavu i kompaktnu zidnu sliku metro stanice Jean-Jaurès u Toulouseu, imaju snažnu fizičku prisutnost, te gledatelju nude i trenutak kontemplacije.

Izložba Hrvatska književnost i kulturna baština otvorena u Seulu

Izložba Hrvatska književnost i kulturna baština od srednjeg vijeka do modernog doba otvorena je 28. lipnja u Nacionalnoj knjižnici Koreje u Seulu. Brojni izlošci povezani s našom baštinom moći će se razgledati u glavnome gradu Republike Koreje do 25. srpnja 2021. godine. Glavnina izložbe utemeljena je na građi pristigloj iz Nacionalne i sveučilišne knjižnice u […]

Ova izložba ne stavlja u prvi plan samo umjetničke radove, već rad sam po sebi. Postav ističe predugo zanemaren epigrafski materijal koji nam omogućuje dešifriranje umjetničkog postupka kroz Kniferove zapise, fotografije i murale u javnom prostoru.

Tema izložbe je zapravo umjetnikov kreativni čin koji proizlazi iz osobnog procesa stvaranja, kako u intimi atelijera, tako i u javnom prostoru. Tema je zapravo umjetnikov kreativni čin koji proizlazi iz osobnog procesa stvaranja, kako u intimi atelijera, tako i u javnom prostoru. Stoga nam se pruža prilika da shvatimo kako je umjetnik bio dio svijeta oko sebe, kako je povezan sa svojom prošlošću i budućnošću kroz konkretnu sadašnjost bila ona intimna ili javna.

Francuski institut u Zagrebu

Fotografije Žarka Vijatovića na kojima pozira Julije Knifer, prvi put izložene u tako velikom broju, svjedoče o bliskoj suradnji dvaju umjetnika tijekom nebrojenih susreta. Tijekom tih snimanja umjetnik bi se poistovjetio s ulogom performera koji glumi vlastiti lik u privatnom ili javnom prostoru.

Naposljetku, izložba svjedoči o Kniferovoj cjeloživotnoj sentimentalnoj vezi s Francuskom. Pariz je početkom šezdesetih promijenio umjetnikovu perspektivu. U mladosti ga je upoznao pješačeći, no krajem devedesetih kada je fizički već bio slab, sa suprugom Nadom sjeo bi u taksi i obilazio grad.

Hodočašće Hrvatske katoličke misije Pariz. Vjerni Bogu, Gospi i Domovini

U subotu je održano hodočašće u marijansko svetište La Salette, u francuskim Alpama. Ove se godine slavi 175 godina od Gospinog ukazanja malim pastirima. Na hodočašće su se odazvali hrvatski vjernici iz Lyona, Chamberya, Annecya, Grenobla i Geneve. U svetištu je održana ispovijed, nakon čega je uslijedila sveta misa. U prigodnoj propovijedi naglasak je bio […]

Izložba je osmišljena i priređena u bliskoj suradnji s kćeri umjetnika, Anom Knifer.